SEO nedir?
Search Engine Optimization yani arama motoru iyileştirmesi olarak bilinmektedir. Arama motorlarının sonuçlarında üst sıralara gelmek için yapılan site içi ve site dışı iyileştirme çalışmalarıdır. Arama motorlarında reklam olmayan alanlarda çıkan sonuçlar; organik sonuçlar olarak tanımlanmaktadır.
Site İçi SEO
Site içi SEO dendiği zaman ilk akla gelen sitenin kodlamasının arama motoru kriterlerine uygun olmasıdır. Sayfanın hızlı açılması için javascript kodlarının sıkıştırılması, css kodlarının sıkıştırılması en önemli site içi optimizasyonlarından biridir. Bunun yanında özgün içerik ile sitenizi doldurmanız, site içerisinde H1, H2, H3 taglarını kullanmanız, site içi linklemeler yapmanız da site içi optimizasyon kriterleri arasındadır. Resimlerin kullanılması gereken boyutlarda olması da Google gibi ünlü arama motorlarının en öneml kriterleri arasına girmiştir. Site içi SEO puanınızı Google' ın "Page Speed Test" aracıyla GTMetrix sitesiyle kontrol edebilirsiniz. %80 lerin üzerine çıkmanız iyi bir site içi SEO' suna sahipsiniz anlamına gelmektedir.
Site Dışı SEO
Site dışı SEO dediğimizde ilk akla gelen konu backlinktir. Backlink; başka sitelerin sizin sitenizi önermesi ve size yönlendirme vermesidir. Burada en çok dikkat edilmesi gereken konu bu önermelerin doğal yöntemlerle ve zamana yayılarak alınması gerekmektedir. Özellikle de konuyla alakalı sitelerden alınması gerekir. Aksi taktirde yararı değil zararı olmaktadır.
Son dönemde sosyal medya hesaplarından da yönlendirmeler ve paylaşımlarda sitenizin önerilmesi önemli olmuştur.
Google Ads, Sosyal Medya Reklamları, Youtube reklamları da site dışı seo konusu olarak değerlendirilebilir. Sitenize trafik çekmek SEO çalışmalarınıza yararı olacaktır. Çektiğiniz trafiğe, sitenizde faydalı içerik sunarsanız ve sitenizde geçireceği vakiti arttırabilirseniz çok doğru yoldasınız demektir.
"Unutulmamalıdır ki, SEO konusunda en önemli kriter tüm çalışmaların doğal bir şekilde zamana yayılarak, yapılmasıdır. "