sosyal medya yönetimi

Markanız için sosyal medya platformunda yapabilceklerimizi aşağıda listeledik. Göz atmak ister misin?

Sosyal Medya Stratejisi

Sosyal Medya Kimlik Oluşturma

İçerik Oluturma

Moderasyon

Sosyal Medya Reklam Yönetimi

Proje Oluşturma ve Yönetimi

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Sosyal medya yönetimi, profesyonel bir sosyal medya uzmanı ve sosyal medya ajansı tarafından kurumsal hesapların yönetilmesidir. Sosyal medya hem markalar hem de tüketiciler için oldukça önemli bir mecradır. Dijital pazarlama araçlarından en çok kullanılan araç olan sosyal medya yönetimi kolay gözükse de markalar için zordur. Çünkü markalar ve reklamcılar için sosyal medya bir reklam mecrasıdır ve bir uzman tarafından yönetilmesi gerekmektedir.Peki, sosyal medya yönetimi nasıl olmalıdır? 

Sosyal Medya Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Sosyal medya uzmanı ve sosyal medya ajansının yönetim esnasında aşağıdaki hususları göz önünde bulundurması gerekmektedir. 

Kısa ve Net İçerikler

Sosyal medya görselleri ve paylaşımlarında bulunan metinlerin oldukça kısa ve net olması gerekmektedir. Markanın vaadini, tüketiciye sunduğu faydayı ve tüketicinin sorununa bulduğu çözümü en net şekilde vererek tüketicilerin ikna edilmesi ve etkilenmesi gerekmektedir. Twitter kelime sayısını sınırlı tutarken diğer platformlarda herhangi bir sınırlama getirmemektedir. Fakat sınırlama olmadığı için metinleri olabildiğince uzun tutmaya gerek yoktur. 

Geri Dönüşleri Raporlamak İçin Link

Sosyal medya hesaplarında paylaşılan içeriklere link yerleştirmek hedef kitlenizin firmanız ile ne kadar ilgilendiğini görmenize yardımcı olacaktır. 

Hashtag Kullanımı

Hashtag’ler sosyal medya da kitlelere erişimi ve paylaşımlara etkileşimi arttırmak için kullanılan en etkili yollardan biridir. Doğru hashtag kullanımı ile içeriklerinize daha fazla kişilerin ulaşmasını sağlayabilir ve bu doğrultuda hedef kitlenize ulaşabilirsiniz. 

Sosyal Medya Dili

Sosyal medya da kullanacağınız dil ve üslup birbiri ile tutarlı olmalıdır. Hedef kitlenize her içerikte farklı bir dil ile seslenmemelisiniz. Tüm içeriklerinizin dili, ses tonu ve üslubu aynı düzeyde olmalıdır. 
Sosyal Medya Yönetiminin Önemi

Sosyal medyanın aktif bir şekilde kullanılması firmaların hedef kitlelerine çok daha hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlamaktadır. Bunun yanı sıra markaların mesajlarını da net bir şekilde iletebilmelerine yardımcı olur. Bu noktada firmaların sosyal medyayı profesyonel bir işletme hesabı olarak yönetmesi ve bunun içinde sosyal medya yönetimi desteği alması gerekir. Aksi takdirde işletmelerin sosyal medya hesapları tıpkı kişisel hesaplar gibi yönetilir. Bu da firmaların müşterilerinin gözündeki imajını olumsuz etkiler. 
 

Bir marka neden sosyal medyada olmalı?

İnternet, diğer pazarlama kanallarına göre daha fazla sayıda kişiye ulaşma imkanı tanır. Sosyal medyada var olmak kolay ve diğer reklam araçlarına göre daha düşük maliyetlidir. Sosyal medya stratejiniz ile kolaylıkla mevcut pazarlama planınızı geliştirebilirsiniz. Sosyal ağlarda aktif olan kişilerin %53′ü belirli markaları takip edip, bu mecralarda onlar hakkında konuşuyor. Sosyal medya, şirketinizin yükselmesinde ve müşterilerle kolayca bağlantı halinde olmasında en kolay ve en hızlı yoldur.

Aklınızda kalan soru işaretlerini yok etmenin en güzel yolu da bir kahvedir. Bekleriz...